Poradnik - Jak wypełniać oświadczenia majątkowe
OŚWIADCZENIE MAJĄTKOWE - Radnego Gminy
OŚWIADCZENIE MAJĄTKOWE - Wójta Gminy
Informacja dotycząca oświadczeń o stanie majątkowym
PODSTAWY PRAWNE
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 994)
Zgodnie z art. 24h ustawy
o samorządzie gminnym radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik
gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca gminną osoba
prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta
są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym,
zwanego "oświadczeniem majątkowym". Oświadczenie majątkowe
dotyczy ich majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnością
majątkową.
Oświadczenie majątkowe zawiera informacje o:
Oświadczenie majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości
osiągniętego dochodu w roku podatkowym
(PIT)
za rok poprzedni i jego korektą składa się w dwóch egzemplarzach
.
Radni, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy,
kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca gminną osoba
prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta,
składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia
złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowe radni są obowiązani
dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności
gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskano mandat.
Kolejne oświadczenia majątkowe są składane co roku do dnia
30
kwietnia
, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego oraz na
2
miesiące przed upływem kadencji
.
Zgodnie z art. 24i ustawy o samorządzie gminnym informacje
zawarte w oświadczeniach majątkowych są jawne, za wyjątkiem części B
zawierającej informacje dotyczące adresu zamieszkania składającego oświadczenie
oraz miejsca położenia nieruchomości. Jawne informacje, zawarte w
oświadczeniach majątkowych są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej.
Jeżeli określone w ustawach samorządowych
terminy na złożenie oświadczenia majątkowego / w zależności od pełnionej
funkcji – 30 dni od dnia ślubowania, powołania, zatrudnienia/ nie zostaną
dotrzymane odpowiednio przewodniczący
rady gminy lub wójt w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia niedotrzymania
terminu wzywa osobę, która nie złożyła oświadczenia do jego niezwłocznego złożenia
wyznaczając dodatkowy 14 dniowy termin. Termin ten liczy się od dnia
skutecznego dostarczenia wezwania.
Niezłożenie, oświadczenia majątkowego
mimo upływu dodatkowego terminu
skutkuje:
- Wójt gminy, radny gminy -
wygaśnięcie mandatu
- zastępca wójta, sekretarz gminy,
skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i
członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydającą decyzje administracyjne w imieniu
wójta
– powoduje utratę ich wynagrodzenia za okres od dnia , w którym powinno być złożone oświadczenie do dnia złożenia oświadczenia.
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Młodzieszyn |
Informację wprowadził(a) do BIP: | Administrator |
Data udostępnienia w BIP: | 2007-03-02 |
Informacja zaktualizowana przez: | Jackowska Justyna |
Data ostatniej aktualizacji: | 2019-02-27 |